عقیق Agate
نوشته شده توسط : داتینو


عقیق Agate

عقیق در رنگ های قرمز ، زرد ، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود.  

همین همچنین سنگ‌های وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی جز خانواده عقیق محسوب میشوند مانند عقیق سلیمانی یا چشم (باباقوری) عقیق خزه ای ، عقیق شجری.

گاهی از اوقات ، سنگ عقیق را به دلیل کم رنگی و زیبایی بیشتر رنگ آمیزی می کنند . برای این کار ابتدا عقیق را در اسید یا تیز آب گرم می شویند و بعد از تراش نهایی آن را رنگ کرده و جلا می دهند.

برای قرمز رنگ کردن آن ، عقیق را در داخل محلولی از نیترات آهن قرار داده و حرارت می دهند که با تغییر در غلظت محلول و درجه حرارت می‌توان انواع رنگهای قرمز را حاصل نمود. البته عقیق های زرد رنگ را بدون استفاده از مواد رنگزا و با و فقط به وسیله حرارت دادن به رنگ قرمز تبدیل میکنند. 

همچنین برای زرد رنگ کردن آن ، را ابتدا در اسید هیدروکلریک قرار داده و پس از اشتباه به آرامی حرارت می‌دهند. البته حلقه سبز بسیار شدید که اشک بوده و تشخیص آنها از یکدیگر آسان نیست. جالب است بدانید که سنگ عقیق به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی، در صنعت نیز کاربرد دارد. 

خواص و فواید
عقیق دارای طبع گرم و مرطوب است و از دیرباز ،قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی دانسته و آن را از خود دور نمی کرده‌اند ،عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان  در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند ،و برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.
عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار فایده دارد . همچنین برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آنها مفید است. عقیق انرژی فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط سبب پاکسازی هاله، از انرژی های منفی می شود، همچنین عقیق، برای تعالی روح و شادابی و آرامش آن و برطرف شدن غم و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.
منبع : داتینو




:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: